Banestenging fra og med søndag 23. oktober

Av: Marius T. Johansen  |  Publisert: 13. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Banen vil fra og med fredag 14.10 være stengt frem til tidligst kl 10.30 - vi ber alle følge med i golfbox

Banestenging lørdag 22. oktober

- Proshop stenger søndag 16.10

- Banen vil fra og med fredag 14.10 være stengt frem til tidligst 10.30 - vi ber alle følge med i golfbox

Det er dessverre den tiden av året hvor det er besluttet å stenge banen, det vil si at siste spilledag blir Lørdag 22.10.

Frem til da vil banen være stengt frem til 10.30 hver dag og vi ber alle om å følge med i golfbox da det kan bli senere enkelte dager.

Proshop holdes stengt fra mandag 17.10 - Trenger du noe fra shop ta kontakt på marius@gtgk.no for avtale. Vi har blant annet igjen reisetrekk med GTGK-logo for de som skal ut å reise - Og det er fortsatt 20-40% på mange varer!

Drivingrangen vil fortsatt være åpen.

Temperaturen på toppen av Toten faller, og for å unngå yttligere skade og slitasje blir banen derfor stengt. I tillegg til vanlige rutiner på høsten som lufting, sprøyting, gjødsling osv har vi en del jobber som skal gjøres for å sikre best mulig overvintring og start på 2023-sesongen.

Planleggingen for 2023 er i gang for fullt, og det er de siste ukene blitt holdt en del møter med ulike fagpersoner og leverandører . Det vil bli sendt ut en baneplan for 2023 til alle medlemmer senere i høst. Denne vil inneholde status og målsettinger, banedokument, ressursplan og da konkrete planer for 2023.

De viktigste punktene for 2023:

Beskytte greener gjennom hele vinteren, samt endring i gresstyper som brukes for raskere etablering på våren. Spesielt utsatte greener som hull 2.

Bunkere.

Få raskest mulig vekst på rehabiliterte fairways.

Det er satt i gang en prosess med eierne av hotellet for å finne et bedre løsning på leieforhold til proshop, samt om klubben kan drifte egen kafeteria.

Vi gleder oss allerede til å ta i mot medlemmer og gjester til neste år - og håper vi ses gjennom vinteren i en turnering eller treningsrunde på golfsenteret!

Marius